ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Klamparen och faktorn Carl Johan Andersson och hans hustru Marthe Helene Larsdatter i Mem.  (läst 556 gånger)

2018-08-14, 23:08
läst 556 gånger

Utloggad Klas Wallén

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 443
  • Senast inloggad: 2024-03-16, 13:05
    • Visa profil
Hej!

Jag söker just nu med ljus och lykta efter foton på mina anor. I flera års tid har jag hört mig för i de släktgrenar jag känner till men har ändå en del luckor som jag tror skulle kunna fyllas av för mig okända släktingar eller hembygdsforskare. Två av dessa anor är klamparen och Faktorn Carl Johan Andersson, som bland annat verkade i Östergötland (klampare i Mem och sedan faktor på SJöbacka såg i Ljung socken) och som avled i Mem 1903-07-23, samt hans fru Marthe Helene Larsdatter som efter makens död levde kvar i Mem tills hon blev sjuk och tog sig till Göteborg där hon avled 1914-01-27. Om någon själv har foton på dem eller vet någon annan som har det vore jag mycket tacksam om jag kunde få kopior av fotona.

VH Klas Wallén

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna