ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johan Ståhl och Anna Petersdotter i Björkenäs Södergård  (läst 611 gånger)

2018-08-14, 17:57
läst 611 gånger

Utloggad Klas Wallén

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 443
  • Senast inloggad: 2024-03-16, 13:05
    • Visa profil
Hej!

Jag har under årens lopp sökt kontakt med släktingar som skulle kunna tänkas ha foton på Johan Ståhl och hans hustru Anna Petersdotter, men jag har hittills inte fått något napp. Hoppas nu att någon på forumet själv har eller kanske känner till någon som har foton på dem. Jag känner inte till samtliga släktingar så det är troligt att det finns någon där ute med foton då Johan och Anna bör ha fastnat på bild någon gång. Att jag finner detta troligt är på grund av att de båda var födda 1824, dog i slutet av 1800-talet samt lät fotografera i alla fall en av döttrarna. Johan, som från början varit soldat, brukade under andra halvan av 1800-talet en liten del av Björkenäs Södergård vilken tidigare hade ägts och brukats av svärfadern. Johan avlider 1899-06-09 och Anna 1897-12-11. De båda föddes i Ölmstad- Anna 1824-04-05, dotter till nämndemannen Peter Larsson (som avled i Björkenäs 1850) och Kerstin Johannnesdotter- och Johan 1824-06-159 son till sockenskomakaren Per Nilsson och Cecilia Håkansdotter.  Ifall det finns någon därute som har foton på dem tar jag gärna emot kopior.

VH Klasse

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna