ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Mysteriet Erik Andersson och Anna Stina Andersdotter  (läst 470 gånger)

2018-08-05, 08:53
läst 470 gånger

Utloggad Björn Alnebo

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 250
  • Senast inloggad: 2023-03-29, 11:25
    • Visa profil
Erik är född i Västra Skedvi 1818-12-16 enl FB C:4 bild 83. Anna Stina är född i Västanfors 1817-01-24 enl FB V-fors C:3 bild 176.
De gifter sig i V Skedvi 1939-10-05 enl VB C:4 Bild 150.
De bosätter sig hos Eriks far, Anders Ersson, i Bjursnäs.
Båda familjerna flyttar en sväng till Fellingsbro 1840 men Erik och Anna Stina med dotter Maja kommer tillbaka till Bjursnäs efter en tid. Nu börjar det bli skumt. I samtliga kyrkböcker (HFL) härefter står båda som födda i Fellingsbro och Anna Stina har tappat Stina.
Något missförstånd måste ha uppstått i bokföringen av kyrkböcker efter deras första flytt, det är bara att konstatera. Felet har även hamnat i Sveriges dödbok 1960-2016 för båda. Ska jag skicka in en rättelse?
Jag har kollat FB för båda i Fellingsbro och där finns varken Erik eller Anna så jag tror nog att jag har rätt.




Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna