ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Götlunda i ÄLVSBORG?  (läst 963 gånger)

2018-07-20, 15:22
läst 963 gånger

Utloggad Annelie BLOMGREN

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 18
  • Senast inloggad: 2019-05-15, 01:34
    • Visa profil
Finns det? Jag vet var Götlunda ligger i Skövde kommun och vid Örebro. Men i Älvsborg?

2018-07-21, 01:19
Svar #1

Utloggad Leif Lundkvist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4518
  • Senast inloggad: 2024-03-29, 03:36
    • Visa profil
Vad är det för källa, vad är det för slags platser?

2018-07-21, 10:31
Svar #2

Utloggad Annelie BLOMGREN

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 18
  • Senast inloggad: 2019-05-15, 01:34
    • Visa profil
Uj, ja du, någon har på Ancestry lagt in någon i ungefär tionde generationen som att den var född i Götlunda, Älvsborg. Jag har så många trådar igång så jag vet inte vart jag just fastnade på det.
Jag blir skeptisk till hela personens släktträd om det inte finns något Götlunda i Älvsborg. Mycket hittepå från släktforskande amerikanare. Dom verkar inte riktigt ha förstått det här med svenska efternamn.
Men då släkten i övrigt härleds till Götlunda, Skaraborg så tänker jag att det kan vara fel med Älvsborg eller önsketänkande för att få in en generation till.

2018-07-22, 01:16
Svar #3

Utloggad Leif Lundkvist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4518
  • Senast inloggad: 2024-03-29, 03:36
    • Visa profil
Socken Götlunda i län Älvsborg finns inte och jag tror också på förväxling med Skaraborg.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna