ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Korsreferens mellan olika beteckningar på Eskilstuna kyrkböcker.  (läst 549 gånger)

2018-07-15, 16:07
läst 549 gånger

Utloggad Nils Ottervik

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 398
  • Senast inloggad: 2023-10-18, 12:14
    • Visa profil
    • Anor och Annat
För mig som började släktforska för ett tag sedan är Eskilstuna numera ett problem. Alla mina källor är registrerade med det upplägg som fanns på Genline (och microfilmer?) där ex v Eskilstuna AIG:1B numera är AIb:20. För att göra saken än värre så var ju den tidigare indelningen i många avseenden felaktig.
Vill påmminna mig ha sett en korsreferenslista för böckerna någonstans, kanske på nu avvecklade Genline, men kan inte återfinna den.
Någon som känner till en dylik lista som kunde spara mig många timmars letande?

Käll-anteckningar med sidoreferenser i all ära men de förutsätter ju att man återfinner angiven källa :)

mvh
Nils
Vänliga hälsningar
Nils O

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna