ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kristine Johanne Pehrsdatter f. 1853 Finland/Sverige  (läst 672 gånger)

2004-08-04, 13:05
läst 672 gånger

Gudveig Johansen

Jeg søker etter forfædre til Kristine Johanne Pehrsdatter f. 1853 i Finland el. Sverige. Hun giftet seg i Hammerfest kirke, Finnmark i 1879 med Andreas Nilsen Laukus. Det står da i kirkeboka at hun var født i Finland. Hun fikk fem børn  Peder W. f. 1881, Anna S. f.1882, Johanne K. f. 1884, Hilda K. f. 1886 og Johan A. f. 1889. Hun flyttet til Vadsø og Vardø hvor hun døde i 1891, da står det i kirkeboka at hun var født i Nordbotten Län i Sverige. Hennes før het Pehr og etternavnet er vanskelig å tyde i kirkebøkene, men mest sannsynelig HAST eller HASTI.
Jeg er veldig takknemlig om noen kan hjælpe meg med dette.

2004-08-04, 14:10
Svar #1

Utloggad Pia Johansen

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 82
  • Senast inloggad: 2010-07-12, 22:37
    • Visa profil
Har du sjekket vielsen i Hammerfest kirke i 1879
Min erfaring er at det står da navn på far til brud og brudgom 
 
Tenker da siden det var vanskelig å tyde navnet på hennes far når hun dør. 
Eller missforstår jeg deg nå ?
 
Eventuelt er det lurt å sjekke klokkerboken for samme tidsrom da navnet kan være tydeligere der, og eller man kan finne andre opplysninger som kan være til hjelp.
 
Mvh
Pia Johansen

2004-08-04, 20:43
Svar #2

Gudveig Johansen

Ja, jeg har sjekket vielsen i Hammerfest kirke, både der og i ang. fødselene til barna er det like vanskelig å tyde, mn alikevel takk for tipset! Jeg finner henne ikke i folketellinga for 1875 i Finnmark heller, så Hun/fam. har ant. kommet senere.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna