ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Backsell från Ulfsta  (läst 996 gånger)

2018-07-07, 09:59
läst 996 gånger

Utloggad Katarina Sohlborg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3058
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 23:53
    • Visa profil
    • www.thorsaker.se
Tillfällighetsfynd

Undertecknad får härigenom till bevis meddela att förra bonden Matts Andersson Backsell, född i Ulfsta by av Ockelbo socken, Sveden, Europa, död i staten Kansas af North Americka den 5 september 1875, jemte hustrun Christina Olsson Backsell, död derstädes den 30 maj 1882, efterlemnade som arvingar endast tvänne barn, dotter Katrine Backsell gift med Thure Alfred Boo? i staten Kansas; jemte dotter Anna Backsell som med döden afled den 14 mars utan barn eller bröstarvingar efter sig, var gift med C Jonsson även i Kansas som härmed intygas

Wennersburg? och Kansas af North Americka den 3 Februari 1886

Thure Alfred Boo?
Katrine Boo

Gästriklands västra tingslags häradsrätt (X) AIa:35 (1897) Bild 7730 (AID: v538095.b7730, NAD: SE/HLA/1040027)
mvh Katarina Sohlborg
Katarina Sohlborg

2019-11-10, 13:42
Svar #1

Utloggad Elsy Hammarlund

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2019-11-20, 18:13
    • Visa profil
Detta är intressant. Jag har Backsell i min släkt och från Ulfsta Ockelbo.Hur kan man få reda på födelsedatum på honom och uppgifter på andra släktingar till honom Matts Andersson Backsell ?
 Jag har en direkt förfader 5 gen tillbaka som heter just Matts Backsell men är äldre för han är född 1763,död 1818 .
Vidare har jag i släkten Anders Backsell f 1738, d 1828 och en  Anders Mattson Backsell f 1792.
Jag har några foton från USA där jag ej vet vilka som är på bilderna. Dock ej något från just Kansas.
Med vänlig hälsning Elsy Hammarlund

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna