ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: planting  (läst 748 gånger)

2018-06-20, 15:45
läst 748 gånger

Utloggad Jerry Högberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 16
  • Senast inloggad: 2020-05-09, 21:27
    • Visa profil
Hej!
  En min anfaders syster, Katarina Holmer, var gift med en artillerihantlangare Johan Planting. Han var stationerad vid Järpe skans i Jämtland. Jag har nu, via diverse militära rullor, kunnat konstatera att han hette Johan Persson Planting. Är det någon som vet varifrån han kom? Det jag vet är att han antogs vid artilleristaten i Järpen skans i januari 1682. Han dog 1704.
Hälsningar
Jerry Högberg

2020-11-01, 20:50
Svar #1

Utloggad Esko Planting

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 33
  • Senast inloggad: 2023-12-13, 20:46
    • Visa profil
Hej!
  En min anfaders syster, Katarina Holmer, var gift med en artillerihantlangare Johan Planting. Han var stationerad vid Järpe skans i Jämtland. Jag har nu, via diverse militära rullor, kunnat konstatera att han hette Johan Persson Planting. Är det någon som vet varifrån han kom? Det jag vet är att han antogs vid artilleristaten i Järpen skans i januari 1682. Han dog 1704.
Hälsningar
Jerry Högberg
Myntgravören Petter Michelsson Planting hade barn, men vi har ingen tråd för dom. Den tiden, i var och ett familje Planting finns där åtminståne en medlem av familjet att tar militär karriär, så möjligen:)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna