ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Efterlysning  (läst 524 gånger)

2018-06-05, 22:50
läst 524 gånger

Utloggad Sven Jansson

• Anbytare ***
  • Antal inlägg: 109
  • Senast inloggad: 2023-02-27, 19:55
    • Visa profil
[font=]Hejsan någon som vet. [/font][font=&amp][/font]
[font=&amp][font=] [/font][font=]Jag  heter Sven Jansson och söker anförvanter samt tillhörande släktingar på min moders sida i Västergötaland.Hennes far var Karl Johansson som var gift med Gerthrud,(dottern Till Jan Gustaf Arthur Byström och hans fru).  [/font][font=] [/font][font=]Hon tillhör grenen Jan Gustaf Arthur Byström född 1910-01-31 i Synnerby Skara. Hans far var Jan Byström född 1865-10-31 i Jung .Farfar var Karl Johan Byström född 1841-11-11 i Västra Gerum. Farfarsfar var Jonas Jonsson född 1813-10-30 i Kvänum. Farfarsfarsfar var Jonas Johansson född 1781-04-13 i Kvänum och brukare i gården Lars Carls.Farfarsfarsfarsfar var Johannes Svensson född 1749-06-11 i Kvänum och bonde i Lars Carlsgården i Kvänum. Alla dessa samt deras respektive är av intresse att veta mer om så långt bakåt det går. [/font][font=] [/font][font=]Jan Gustaf Arthur Byströms mor hette Beda Maria Jonsson född 1841-01-14 i Saleby Skara. Hennes far var Jonas Jan Pettersson född 1837-12-31 i Saleby.Farfar var Jan Petter Jansson född 1816-12-27 i Öttum Skara och hemmansägaren i Lanna skattegård.Farfarsfar var Jonas Jansson född 1775-08-07 och bonde i Lassegården död 1824-11-05 i Öttum. Farfarsfarsfar var Jean Björnsson född ? och bonde i Kultebo. Allt om dessa är behövligt att veta.Jag fick nyligen vetskap om en Tord Viktorsson som hade anor till en av mina anor genom frun till Joans Jansson i Lassesgården Catrina Svenssdotter född 1789-12-11 i Öttum med fader Sven Bryngelsson född 1763-05-22 och död 1814-04-06 i Öttum. [/font][font=] [/font][font=]Jag vill även veta allt om moderssidan av släkten hos Beda Maria Jonsson som spåren går nedåt via Kvänum-Jung-Vånga-Synnerby samt Vinköl. Jag har bara uppgifter på några gårdar men namn Vållången/Vållängen-Klockaretorp-Prinsagården-Pilabacken-Höga och någon Skattegård. efternamn av intresse är Warmark i Prinsagården, Vångberg i Höga. Anna-Stina Gusrafsdotter i Vinköl. [/font][font=] [/font][font=]Mycket tacksam för uppgifter. [/font][font=] [/font][font=]Hälsningar [/font][font=]Sven Jansson [/font]
[font=] u18210256@telia.com[/font]
[font=]jansson.sven@mail.com[/font]
[/font][/color]
[font=&amp][/font]

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Annonser

Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna