ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hej igen ang.Britta Andersdotter f.1795  (läst 681 gånger)

2018-05-31, 14:53
läst 681 gånger

Utloggad Lars Persson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1122
  • Senast inloggad: 2024-04-06, 16:47
    • Visa profil

Hej tackar för hjälpen!


Nu har jag kommit dit jag vill men det visar sig vara ev fel föräldrar så jag undrar om någon har stött på denna dam. Vem är hennes föräldrar fick hon några syskon. Denna Britta jag är ute efter utflyttar från Västra Vingåker till Österåker år 1829. Hon gifte sig i Västra Vingåker med Anders Carlsson som var bosatt i Västtorp i Österåker Södermanland. Jag tackar på förhand./ Lasse

2018-06-01, 10:29
Svar #1

Utloggad Hans Olof Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3226
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 10:15
    • Visa profil
    • www.secutor.se/genealogi/index.html
Hej Lasse!

När Brita gifte sig (Västra Vingåker EI:1, s 26) uppgavs hon vara piga hos änkan Marit Larsdotter i Norra Mårtensstugan (Västra Vingåker AI:9d, s 368) och född i församlingen 1795-04-25.

Om man följer henne bakåt i tiden, hamnar man 1823 i Sliparbol (Västra Vingåker AI:8d, s 432), och där uppges hennes födelsedatum vara 1795-02-25, vilket också visar sig vara riktigt.

När man så fortsätter bakåt, kommer man så småningom till Snåret, där man återfinner Brita med sin familj (Västra Vingåker AI:4b, s 83).

Hälsningar
Hans Olof

*******************************************
* Hans Olof Johansson 
* Uppsala, Sweden   
* http://www.secutor.se/genealogi/  
*******************************************

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna