ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johanna Baltsari eller Baltzari  (läst 353 gånger)

2001-08-14, 13:38
läst 353 gånger

Ingela Sörbrandt

Hej
 
Är det någon som vet vad Johannas föräldrar hette? Johanna var född 1854-07-10.
 
Ingela

2001-08-15, 06:51
Svar #1

Eva Dahlberg

Hej Ingela ! Vore det inte lättare med fler upplysningar, t.ex. i vilken församling du hittat henne. Det vore bra med en sådan upplysning för alla de efterlysningar du satte in igår.  
 
Jag är t.ex. inte speciellt intresserad av Tärendö, men jag läser ändå under den församlingen någon gång i veckan/månaden. Om alla dina efterlysningar du satte in igår har anknytning till en församling - genom att personerna var bosatta någonstans i vuxen ålder - så tycker åtminstone jag att det är lättare att läsa där, jämfört med att bara se en rubrik med en persons för- och efternamn (utan datum eller ort i rubriken). Du kan ju t.ex. ange källan för var du hittat personen, och om det finns anledning att tro att hon inte är född i den församlingen (står ingen födelseort så är de ofta - men inte alltid - födda i samma församling).
 
Hälsningar, Eva Dahlberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna