ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lilla Bråbo, Kristdala och Per Larsson och NN Botvidsdotter  (läst 1389 gånger)

2018-05-07, 21:36
läst 1389 gånger

Utloggad Tommy Tengkvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 651
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 12:12
    • Visa profil
Efter att Jag har sökt och fått uppgifter till mitt träd kommer jag till Nils Persson (d.ä), född i Lilla Bråbo. (Detta är min direkta gren till Per Larsson)
Nu börjar osäkerheten,, jag har troligen rätt far och mor, Humlenäsboken, s 147, ana 748, Per Larsson, bg 25/11 1694 i Lilla Bråbo,, gift med NN Botvidsdotter, född i Skinshult.
I boken står ett barn, Botvid Persson, född omkring 1660 i Lilla Bråbo,  bg 7/3 1740. I boken finns om honom och ättlingarna till honom.
Till huvudfrågan,, jag har ytterligare tre barn i mina noteringar och kan jag möjligen få hjälp/veta om jag är rätt eller fel om de tre som är Nils Persson (d.ä) bonde i Lilla Bråbo, Måns Persson bonde i Bjälebo och Kerstin Persdotter, samtliga födda i Lilla Bråbo. Minsta pusselbit är jag tacksam för.
Botvid Persson, där har jag bra uppgifter, Nils Persson (d.ä) dock inte hh, hans födelse och dödsdag.  Beträffande Måns Persson och Kerstin Persdotter saknas det mesta.

2018-05-08, 06:29
Svar #1

Utloggad Marianne Lindén

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1295
  • Senast inloggad: 2022-02-24, 19:56
    • Visa profil
Det enda som jag har är en födelsenotis i C:1 16990129 kristnades Per Nilsson i Lilla Bråbo . Ingen mor eller far, men det kan vara den Per Nilsson som senare finns i Skinshult.

2018-05-08, 11:38
Svar #2

Utloggad Tommy Tengkvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 651
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 12:12
    • Visa profil
Tack för ditt svar,, ,, det blev i min fråga fel på dag o månad. 29/1 är rätt,, så långt är allt bra,, ,,

2018-05-10, 15:28
Svar #3

Utloggad Tommy Tengkvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 651
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 12:12
    • Visa profil

Till Bo Persson,, ,, i feb. 2016 svarade du mig på en fråga om Margareta Nilsdotter. Ett svar som jag uppskattade. Jag fick bl.a Margareta Nilsdotters farfar Per Nilsson av dig.
Har också läst på forumet ditt svar från aug. 2001,  ana 32 Nils Persson och 64 Per Larsson i släkten Sandell.
Har du möjligen en pusselbit till mig om än så liten, om Per Nilssons far, Nils Persson (dä) och hans syskon är jag djupt tacksam. Vet att det är svårt med källunderlag så långt tillbaka men även utan detta är jag tacksam. 

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna