ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Maria Jansson f 1900 på Åland  (läst 878 gånger)

2018-04-27, 16:36
läst 878 gånger

Utloggad Bengt-Göran Nilsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4764
  • Senast inloggad: 2024-04-15, 15:06
    • Visa profil
    • goto.glocalnet.net/Kalixius

Någon som vet nåt om rubricerade Maria Jansson. ?
 Hon lär vara en fiskar-jordbrukardotter som utvandrar till S:t Petersburg  ca 1915-1917. Släktingar ?
 Hon gifter sig med en rysk officer och de flyttar till Ukraina. Lär vara död ca 1925.

2022-04-12, 13:42
Svar #1

Utloggad Erik Sjöblom

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 13
  • Senast inloggad: 2022-11-29, 08:37
    • Visa profil
Hej
Jag har fått en fråga om samma Maria Jansson och undrar om den som frågar är släkt med dig om Maria Jansson f. 1900 på Åland är din släkting.

Frågan jag nyss fick:
"Hallå fejjan! Galet långskott här, men är det nån med kopplingar till Åland som kan tänka sig göra lite research? Vi har tagit in en ukrainsk familj där mannen i familjen så hemskt gärna vill få kontakt med släktingar från sin (gammel-?)mormors (farmors?) sida. Född Maria Janson på Åland år 1900 och flydde till Ukraina via Ryssland som 17-åring. All hjälp uppskattas!" Mvh Erik Sjöblom fornamn.efternamn<at>aland.net

2022-04-23, 17:24
Svar #2

Utloggad Bengt-Göran Nilsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4764
  • Senast inloggad: 2024-04-15, 15:06
    • Visa profil
    • goto.glocalnet.net/Kalixius
Tyvärr har jag glömt vem frågan kom ifrån. Har heller inte kvar i datorn pga hårddiskkrasch.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna