ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Skog, Johan Alfred Andersson.  (läst 819 gånger)

2018-03-12, 19:48
läst 819 gånger

Utloggad Britt-Marie Skoog Blomberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 45
  • Senast inloggad: 2022-03-09, 15:27
    • Visa profil
Jag letar efter min ff f, Johan Alfred Andersson Skog, född 1856-04-12 i Sillerud, Värmland som emigrerade till USA (?). I husförhörsboken står det att han "rymde till N. Amerika 1891". Det ska alltså vara runt 1891-1892. Jag kan ha hittat honom på en passagerarlista och där står "Alfred Andersson 35 år, Istanded destination or location - St Paul". Jag vet inte om det är han men hans ålder stämmer med 35 år. Båten ska i så fall heta "S.S City of Chester. Han lämnade sin familj, fru och fem barn i Sverige och som aldrig fick åka med över. Jag har brev som han skrivit hem men inga årtal. Platsen har han skrivit Winnipeg Junction och jag är osäker om det är Minnesota USA eller i Kanada. Jag kan inte släppa hans öde och undrar vad som hände där. Jag bifogar pass.lista och han står som nr (15)8.

Jag har fler som åkte över och som blev kvar där och deras öden är ju väldigt intressanta men hur jag ska fortsätta att leta och eventuellt hitta vad som hände med dom vet jag inte. Någon som vet?  ;)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna