ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Haparanda och Torneå  (läst 748 gånger)

1999-06-23, 10:56
läst 748 gånger

Erik Aminoff

A: Finns det någon som gått igenom Torneå stads domböcker under 16 och 17-talet, samt Haparandas under 1800-t.
 
B: Vidare skulle jag vilja komma i kontakt med ättlingar till ringaren ERIK JOHANSSON GIERS f1718 i Torneå stad, samt även någon som forskat djupare kring denna släkt.
 
C: Och slutligen söker jag prästen Anders Konstenius förfäder, som var verksam i Kengis från slutet på 1600-t fram till ca 1710. Enligt  Härnösands stifts herdaminnen hette fadern Anders Konst, och var borgare i Torneå stad, men längre än så har jag ej kommit.

1999-10-16, 09:54
Svar #1

Björn Samuelsson

Jag heter Björn Samuelsson och söker anor till Matts Trumstedt född 18630102 i Uleåborg. Nedertorneå AIIa:1c. Hans hustru var Hilda Carolina * 18610125 i Carl Gustaf C:3 1/6 4. Jag vill om möjligt veta något om Matts föräldrar. Har hittat en Lisa Trumstedt i Uleåborg * 18340211 men vet inte om det är rätt mor. Tacksam för alla informationer.

1999-10-18, 16:35
Svar #2

Utloggad Stig-Inge Gustafsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 543
  • Senast inloggad: 2007-12-14, 21:59
    • Visa profil
Har Du sett inlägget den 6/10 om Trumstedt i Haparanda?
Hälsningar
Stig-Inge Gustafsson

2010-03-21, 17:52
Svar #3

Utloggad Moderator Norrbotten

  • Moderator *****
  • Antal inlägg: 226
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Ett antal meddelanden om en diskussion som redan pågår under Nedertorneå Haparanda har raderats av mig eftersom samtliga meddelanden i denna tråd blev inaktuella.
 
Moderator Norrbotten

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna