ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hjälp med uppgifter från UK Cencus 1901  (läst 924 gånger)

2018-02-23, 09:12
läst 924 gånger

Utloggad Ann-Sofie Hillerström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 76
  • Senast inloggad: 2021-10-10, 17:44
    • Visa profil
    • www.tkoch.se
Hej!
Jag har en släkting som jag vet gifte sig i Tynemouth, Northumberland i England 1899.
Jag undrar om det finns någon som har tillgång till UK Census 1901 som kan hjälpa mig och se om han och hans hustru och eventuella barn finns med i census 1901.
Han heter Axel Emanuel Carlsen (eller Karlsen) och var född i Tanums församling i Bohuslän 7 nov 1873. Han gifte sig 1899 med Thilda, född Jönsdotter Veline. Jag har inga uppgifter om när Thilda skulle vara född.
Axel Emanuel dör i Tynemouth 1908 och änkan Thilda gifter om sig 1909 med Erik Andreas Nyberg.
Om någon kan hjälpa mig att hitta uppgifter om Axel Emanuel och hans familj så vore jag jättetacksam.

Med vänlig hälsning
Ann-Sofie Hillerström

2018-02-23, 14:44
Svar #1

Utloggad John Bentley

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 234
  • Senast inloggad: 2022-09-16, 21:10
    • Visa profil
Hej !
De finns vid Nr.8 Front Street, South Ward, Tynemouth.  Axel Carlsen 27, Thilda 36, båda från Sverige.  Axel var "Seaman's Boarding House Keeper" . De finns också 21 till som bor där, mesta från Skandinavia.  Men de hade inga barn, tyvärr.
mvh John

2018-02-23, 15:15
Svar #2

Utloggad Ann-Sofie Hillerström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 76
  • Senast inloggad: 2021-10-10, 17:44
    • Visa profil
    • www.tkoch.se
Hej John!

Tack så jättemycket för hjälpen och ett supersnabbt svar.

Med vänlig hälsning
Ann-Sofie Hillerström

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna