ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Svenskar som utvandrade till USA via Danmark?  (läst 1398 gånger)

2018-02-16, 13:15
läst 1398 gånger

Utloggad Christer Nordh

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 158
  • Senast inloggad: 2024-04-15, 17:47
    • Visa profil
Karl Gunnar Jansson (senare Gunnard Johnson) utvandrade den 26/2 1912 från Göteborg med destination Red Wing i Minnesota, USA.
Enligt Göteborgs poliskammares listor över utvandrade personer åkte han från Gbg till Köpenhamn detta datum.
Har någon tips om hur jag kan spåra honom vidare? Från Köpenhamn? Från England? Ankomsten till Red Wing respektive Vasa 13 mars 1912?

Tack på förhand!

2018-02-19, 19:35
Svar #1

Utloggad Göran Persson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 11
  • Senast inloggad: 2023-08-29, 16:27
    • Visa profil
Hej Christer N. Jag kollade runt lite i Amerika över din Karl Gunnar Jansson, f. 1892-05-20.
Han bodde och verkade hela sitt liv i Minnesota. 1918 ansökte han om att bli amerikansk medborgare enligt information i ett register hos Minnesota Discovery Center, Iron Range Research Center. 26 år gammal, Duluth, St. Louis, Minnesota.

Han dog den 4 Jan, 1975 och ligger begravd på Lakewood Cemetery, Minneapolis, Hennepin County, Minnesota, United States of America.
Platsen: Section 31, Lot 624, Grave 1.

Jag har printat ut några dokument som jag skickar dig om du mejlar din adress på

[email]goran.b.persson@telia.com[email]

mvh/Göran



Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna