ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jablonsky, Maja  (läst 954 gånger)

2018-02-13, 20:21
läst 954 gånger

Utloggad Viveca Andersson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 19
  • Senast inloggad: 2023-04-20, 12:06
    • Visa profil
I Brösarp den 23 maj 1757 föds en flicka, Ulrika, dotter till Henrik Sandberg och Maja Jablonsky. Enligt någon uppgift skulle denna Maja(-Stina) Jablonsky vara född 1711 i Kristianstad, dotter till den polske lakejen Johan Joseph Jablonsky. Det skulle i så fall innebära att Maja var 46 år när hon födde Ulrika, och det finner jag föga troligt. Min teori är att Maja är dotter till någon av lakejens söner eller kanske barnbarn till honom. Tacksam för hjälp!
/Viveca

2023-04-19, 22:49
Svar #1

Utloggad Nils Ottervik

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 398
  • Senast inloggad: 2023-10-18, 12:14
    • Visa profil
    • Anor och Annat
Hej,
skulle det möjligtvis vara den Maja Stina som avlider i Norra Lökaröd Degeberga 1769-04-07, som hustru till Skomakare Sandberg? Har inga av mig kända barn i Degeberga.

Har inget på hennes släkt som sådan men det vore en pusselbit till. Kan för övrigt inte hitta någon Jabelonsky född 1711 i Kristianstads H T. Men trötta ögon

Nils
Vänliga hälsningar
Nils O

2023-04-20, 12:06
Svar #2

Utloggad Viveca Andersson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 19
  • Senast inloggad: 2023-04-20, 12:06
    • Visa profil
Hej Nils! Det verkar mycket troligt att det är samma Maja Stina! Tack för din hjälp! Jag ska kolla vidare!
Mvh Viveca

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna