ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Rätt väg bakåt eller?  (läst 1117 gånger)

2018-02-06, 18:51
läst 1117 gånger

Utloggad Tina Croff

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 505
  • Senast inloggad: 2024-04-01, 17:46
    • Visa profil
Nu snurrar det i huvudet alldeles förskräckligt...

Jag håller som bäst på att försöka reda ut min dotters "andra sida" (farssidan) och har kommit in på prins Daniel Westlings anor(?) men jag blir inte klokare för det. Enligt den ska man hamna på den äldre Svinhuvudätten(?) jag kan se att man anger en skribent här på forumet, Björn Engström som källa. Den bok som då refererast till kan mitt bibliotek inte hitta så nu ställer jag frågor här innan jag eventuellt gör en blunder i dotterns träd.

Anorna upp till Svinhuvud ska då se ut som följande (hoppas bara att jag uppfattat anornas nummersystem begripligt)

1. Elisabeth Ersdotter f. ? begr. 2 Feb 1684 Linghed-Svärdsjö. gift med Staffan Jöransson begr. 28 Apr 1695, Linghed-Svärdsjö.

2. Eric Stensson f. ca 1602 begr. 9 Jul 1682, Linghed-Svärdsjö. Gift med:
3. N.N Andersdotter f.(?) Karlborn-Sundborn d.(?) Linghed-Svärdsjö.

6. Anders Hindricsson f.(?)  Karlborn-Sundborn d.(?) Karlborn-Sundborn
7. Brita Hansdotter f. okänt d.(?) Karlborn-Sundborn.

12. Hindric Vilkensson f.(?)  Karlborn-Sundborn d.(?) Karlborn-Sundborn
13 ?

24. Vilken Jakobsson eller Jeppsson (?) f.(?)  Karlborn-Sundborn d.(?) Karlborn-Sundborn.

48. Jeppe eller Jacob Hindricsson d. eft 1452 Karlborn-Sundborn...Här står det ibland Jacob, ibland Jeppe, eller är detta en och samma person? Vem är rätt?
49. Gudlög Hansdotter (äldre Svinhuvudätten) f. på Höjen, St Kopparberg, d. Karlborn-Sundborn.


Hoppas att någon kan hoppa in och räta ut mina krokiga frågetecknen //Tina

2018-02-08, 19:40
Svar #1

Utloggad Stefan Jernberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2135
  • Senast inloggad: 2024-03-17, 13:06
    • Visa profil
Hej!
Du kan stryka nr 6 Anders Henriksson som fader - det finns en facebokgrupp "Svinhufvudättlingar" där jag redovisar, med källor, hur det ligger till.


Med vänliga hälsningar
Stefan Jernberg, Gustafs

2018-02-09, 01:49
Svar #2

Utloggad Tina Croff

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 505
  • Senast inloggad: 2024-04-01, 17:46
    • Visa profil

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna