ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bok om Normlösas befolkning  (läst 783 gånger)

2018-02-01, 12:39
läst 783 gånger

Utloggad Britt Lind

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 204
  • Senast inloggad: 2023-12-12, 13:37
    • Visa profil
Henrik Mosén, du har för många år sedan hjälpt mig med mina anor i Viby, Västerlösa, Normlösa med flera socknar. Nu såg jag i ett gammalt inlägg att du funderar på att skriva något om invånarna i Normlösa. Har det blivit något av det? Jag härstammar från Ravel Nilsson i Brynstorp, hans son Sven och hans son Nils.

2018-02-02, 23:58
Svar #1

Utloggad Henrik Mosén

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1228
  • Senast inloggad: 2018-10-22, 19:16
    • Visa profil
    • www.vifolka.se
Hej,

Ingen bok om Normlösa ännu, men tankarna om en bok har inte helt försvunnit. Just nu börjar dock Bosse Lindwalls och mina planer på ett helt annat bokverk om några andra socknar bli mer realistiska , närmare bestämt Gammalkil, Nykil och Ulrika socknar (den sistnämnda socknen har Bosse redan gjort en bok om, men nu kompletterad med många nya uppgifter). Om vi har tur så kan vi kanske få till dessa böcker att bli tryckta under 2019... vi får se. Än så är det längre kvar än vi kan ana misstänker jag.

När vi väl fått böckerna om Södra Valkebo härads befolkning i handen kan vi kanske fundera på andra spännande projekt.

Mvh, Henrik (som också med största säkerhet härstammar från Ravel Nilsson i Brynstorp)
Henrik Mosén

2018-02-03, 10:54
Svar #2

Utloggad Britt Lind

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 204
  • Senast inloggad: 2023-12-12, 13:37
    • Visa profil
Så synd att det inte blivit något, de socknar du nämner har jag inga kända anor i. Och det är tack vare dig som jag kommit ner till folket i Brynstorp.
Hälsningar Britt

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna