ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johan Nilsson född 1730 på Stighult senare Boman?  (läst 784 gånger)

2018-01-19, 19:20
läst 784 gånger

Utloggad Erik Lindgren

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 34
  • Senast inloggad: 2018-10-24, 17:32
    • Visa profil
Jag försöker hitta var "gamle smeden Boman" på Olivehult Kristberg kommer i från och hans familj. Enligt bouppteckning för Johan Boman på Trädgårds i Kristberg finns det fem barn varav fyra lever (Bobergs häradsrätt E FII:19 1807-1808 sid 181 AID: v76541.b92.s181 NAD: SE/VALA/01525) Enligt Husförhörslängd var han född 1730 i Mållila. En son är död och arvingarna är ej kända, dessvärre uppges ej sonens namn. En annan son uppges finnas i Norrköping, även han utan namn. Det finns även tre döttrar Nora, Greta? och Stina? som uppges vara födda i Frödinge/Fröderyd/Vetlanda beroende på var man tittar. Mycket förvirrande. Jag undrar egentligen om någon vet om förste sonen hette Peter/Petter/Per. Jag har hittat denne Petter Boman som född i Krigsberg 1759 men kan ej hitta honom där. Genom att försöka se om det finns ett samband mellan Petter Boman och Johan Boman på Olivehult hoppas jag klara ut ett knepigt släktskap där husförhörslängder delvis saknas.       

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna