ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bendt Conrad von Gertten  (läst 864 gånger)

2018-01-14, 15:10
läst 864 gånger

Utloggad Roger Thell

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 51
  • Senast inloggad: 2021-11-25, 16:33
    • Visa profil
Hej!


Har fyra a-4 sidor med MASSOR av uppgifter om Berndt Conrad von Gertten född 1700 (?) Glömminge och hans familj. Dessa har jag skrivit ut för ett antal år sedan, men i min iver över att få så mycket nya anor, noterade jag inte varifrån jag skrivit ut dessa sidor! Ett stort misstag eftersom jag nu hade behövt källor till detta digra material. Är det någon som vet med sig att han/hon är "ägare" till dessa uppgifter hade jag varit väldigt tacksam om du vill höra av dig. Innehållet omfattar förutom personuppgifter, uppgifter om Berndt´s och hans hustru Elizabeth Eleonora Blom´s (Blum) liv. Var de har bott, var barnen är födda osv.
Hoppas någon känner igen sig!


Mvh, Roger
 

2021-11-11, 20:37
Svar #1

Utloggad Leif R. Blom

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2021-11-18, 11:56
    • Visa profil
Roger,
jag känner igen mej
och skulle gärna ta del av sidorna.
/Leif R. Blom

2021-11-25, 16:33
Svar #2

Utloggad Roger Thell

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 51
  • Senast inloggad: 2021-11-25, 16:33
    • Visa profil
Hej Leif!


Fick ditt brev igår. Jo, det var jag som skrev ett inlägg om von Gertten. Vet tyvärr inte var mitt material om von Gertten finns. Kan försöka leta men det kommer att dröja länge. Hör av mig när jag letat men som sagt det lär dröja månader innan jag hinner kolla.


Mvh, Roger

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna