ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: en undran om S:t Sigfrid - en kyrka och en församling intill Nybro stad  (läst 895 gånger)

2018-01-11, 16:05
läst 895 gånger

Utloggad Ejnar Ekström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 95
  • Senast inloggad: 2024-02-18, 20:05
    • Visa profil
    • Ejnar Ekström
Min farfar var arbetsledare på kyrkbygget och min farmor m fl bodde där 1870 - 1915 ungefär. Nu frågar jag om mitt bekymmer:
Var skulle man kunna finna dödboken för år 1907?
För mina släktingar får jag pendla mellan Nybro, Madesjö, Ljungby (H) och så S:t Sigfrid, som tydligen bara existerade en kort period som egen församling. Min fråga kommer sig bl a av att min farmors moder, Johanna Petersdotter, född i Förlösa (H) den 24 april 1843, enligt uppgift i 'S:t Sigfrid (H) (1900-1911) Bild 221 / Sida 209', avled 10/9 1907 i Kyrkeryd, som ligger intill den vackra S:t Sigfrids kyrkan.
Denna notering är förstås tillfyllest i sig men det kan ju tänkas finnas mer info om dödsorsak, begravning, etc i en död- och begravningsbok. Har väl funnits en sådan? men kanske har den kommit bort.
Tacksam om någon vet mera om det här. mvh Ejnar Ekström

2018-01-11, 17:07
Svar #1

Utloggad Eva Dalin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 15323
  • Senast inloggad: 2024-04-24, 11:50
    • Visa profil
Död-och begravningsboken för St Sigfrid  F:1  (1895-1991) är inte digitaliserad eftersom den är under
sekretess. I SCB-utdraget (SVAR) finns tyvärr ingen dödsorsak angiven.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna