ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Karlsson (Carlson?), Johan August f 6 mars 1885 Trönninge, Påarp  (läst 785 gånger)

2018-01-01, 17:10
läst 785 gånger

Utloggad Gustav Ekström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2018-05-18, 23:34
    • Visa profil
Hej jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig med den här mannen,

Han åkte med Hellig Olav från Köpenhamn och kom fram i New York 24 mars 1909. Hur ska jag gå till väga för att se var han blev av sen? De va sju barn i familjen som uppnådde vuxen ålder. Alla fyra pojkar for till Amerika medan Tjejerna stannade kvar. Hans mor och har heter Olena Bengtsdotter och Carl Andersson hemmahörande i Trönninge Påarp nr 4. Extremt tacksam för hjälp!

2018-01-02, 13:34
Svar #1

Utloggad Åke Carlsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 10391
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 14:01
    • Visa profil
    • Gensvaret
Det första man alltid bör göra är att kontrollera om det finns någon uppgift om närmare hemvist i föräldrarnas bouppteckningar. Ibland kan ju även bouppteckningar efter barnlösa släktingar vara av intresse.


Du kan också se om du lyckas hitta honom hos FamilySearch:
https://ident.familysearch.org/


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna