ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sofia Johansdotter  (läst 648 gånger)

2017-11-29, 14:32
läst 648 gånger

Utloggad Britt-Marie Ek

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 4
  • Senast inloggad: 2017-12-03, 23:33
    • Visa profil
Sofia Johansdotter (halvsyster t min morfar) född 1851-12-07 i Ale-Skövde, flyttade 1875-10-24 från Tollestorp, Stora Mellby till Göteborg. Jag har inte hittat henne i Göteborg. Nästa info jag har är hennes vigsel med Christen Nielsen 1877-11-27 i Hammel, Danmark. 1886-11-19 reser de tillsammans med tre döttrar till Sao Paulo i Brasilien och är borta  ca ett år. Jag har ett brev från Sofia från 19 Mai 1889.  Adressen som är svårtolkad som anges på baksidan är Romsborg, Ungstavn, Kjellorp. Min fråga är vart i Göteborg Sofia flyttade? när flyttade hon till Danmark? När flyttade hon hem till Danmark och vart ? När avled Sofia? Jag har stora svårigheter att läsa danskan i deras kyrkoböcker. MVH Britt-Marie Ek

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna