ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: test  (läst 1822 gånger)

2017-11-27, 13:45
läst 1822 gånger

Utloggad Barbro Sindler-Hult

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2017-11-27, 13:49
    • Visa profil
Jag hittar inte var jag ska skriva mitt inlägg !! Nyttämne finns ju ingenannanstans än här. MÄRKLIGT
BarbroSi

2017-11-27, 15:21
Svar #1

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 21972
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 10:26
    • Visa profil

Klicka på Startsida. Skrolla ned och välj lämplig kategori för ditt inlägg under Geografiskt relaterat, Metoder & hjälpmedel etc etc.

Exempel:
Klicka på Landskap under
Geografiskt relaterat
Klicka på Blekinge
Klicka på Socknar
Klicka på Asarum
Klicka på Nytt Ämne (blå ruta)
Skriv ditt ämne och ditt inlägg
Hälsar vänligen
Maud

2017-11-27, 18:44
Svar #2

Utloggad Lars-Åke Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 759
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 23:13
    • Visa profil


I detta "Nya Anbytarforum" numreras inläggen, svaren. Om man hakar på en redan påbörjad tråd med en ny fråga så anges inlägget som exempelvis "Svar # 23".  Rutan "NYTT ÄMNE" kommer ej upp. Det finns mängder med trådar här som har ett  stort antal "Svar" men där många av dessa "svar" i själva verket är nya frågor kring det aktuella ämnet.
Man skall göra som Maud här ovan beskriver att man skall klicka sig fram till "rätt" nivå i menyen för Anbytarforum där man då skall placera sitt inlägg. De inlägg, som hjälpare sedan går in och besvarar din fråga med blir sedan numrerade "Svar #1, Svar#2" osv. Det är viktigt att man sätter EN EGEN RUBRIK på sin fråga och inte bara ett ortnamn, t.ex.


Om du klickar på "Hjälp" i  Menyraden på Anbytarforums startsida så finns där instruktioner om hur man skriver inlägg          4. Skriva inlägg. Läs igenom hela Instruktionsmanualen, rekommenderas!
Lars-Åke Johansson

2024-03-14, 21:49
Svar #3

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11057
  • Senast inloggad: 2024-04-08, 22:32
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Jag testar för att se funktionen
Vänligen,
Olle Elm

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna