ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kristianstad Höja utflytt och inflytt 1876  (läst 560 gånger)

2017-11-19, 23:54
läst 560 gånger

Utloggad Åsa Eriksson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 236
  • Senast inloggad: 2024-03-22, 19:40
    • Visa profil
Jag försöker förstå Christina Jönsdotter som enligt attest 12 i utflyttningslängd 1876 flyttar ut från Mardal 11 till Amerika. Men sedan i inflyttsattest nr 11 1876 flyttar hon tillbaka?? En månad senare, reser hon aldrig till Amerika? i husförhörslängd står hon med två gånger på samma sida, alltså att hon flyttar ut men hem igen? I ANcestry får jag upp som tips att hon reser till amerika, men jag trodde först att det var fel tips, eftersom hon något år senare gifter sig här hemma. Kan det vara så att hon var på väg och resa men det ändrades? Ser ut som hennes syster som står ovanför henne och kör samma konstiga ut och inflytt.

2017-11-20, 00:58
Svar #1

Utloggad Åke Carlsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 10484
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 14:37
    • Visa profil
    • Gensvaret
Flytten blir inte av. Hon lämnar tillbaka attesten, vilket också framgår av anteckningen längst ned på sidan 171 i husförhörslängden AI:15 (1876-1880).

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna