ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Per Adolf Lindbom oäkta son till Anna Jansdotter  (läst 548 gånger)

2017-11-17, 23:03
läst 548 gånger

Utloggad Anett Lindbom

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2020-10-15, 14:58
    • Visa profil
Hejsan!

Jag håller på och forskar lite på min morfars sida, det sägs att det ska finnas valloner där bakåt men jag är numera tveksam till det, Jag letar efter Per Adolf Lindboms mor som var en piga Anna Jansdotter hette hon, hon var från Ösby Qvarn om nu dom uppgifterna stämmer?
 Pappan till Per Adolf Lindbom är okänd. Per Adolf är född 1813-10-07 Tuna, död 1885-08-15 i Gudmundrå.  Hur gör jag för att hitta hans far eller om kanske någon här vet något om dessa personer?
Han fick bl.a. en son som heter Karl Adolf Lindbom som är född 1845 Östralövsta, död 1914 Gudmundrå.
Om jag har förstått rätt så var Per Adolf gift med en kvinna som hette Greta Holmstedt, och är hon då mamma till Karl Adolf Lindbom eller var kanske Per Adolf gift flera gånger?

Karl Adolf är farfar till min morfar Bror Torsten Lindbom.

Och så undrar jag vart dom fick efternamnet Lindbom ifrån eftersom att Per Adolfs far är okänd?

Jag skulle bli jätteglad om jag kanske kunde få lite hjälp med att hitta lite info om dom personerna.

Hälsningar från Anett Hedbrant, Bollnäs


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna