ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: användning av Arkiv Digital på Chrome  (läst 1886 gånger)

2017-11-03, 18:23
läst 1886 gånger

Utloggad Edgar Mörk

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2017-11-04, 16:02
    • Visa profil
Jag har betalat för ett halvår nu och kommer in på AD via Microsoft edge men när jag försöker med gogle chrome så får jag bara meddelande att jag är inloggad som att jag är inloggad i demoläge, och så går det ju inte att ringa AD support förrän måndag den 7/11-17
Kan någon hjälpa mig på traven så är jag tacksam!

2017-11-03, 19:00
Svar #1

Utloggad Sven-Ove Brattström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3276
  • Senast inloggad: 2024-02-09, 14:25
  • Bilden är gammal, mera rynkor nu :)
    • Visa profil
Om du loggar in på AD-Online, står det då att du har ett aktivt abonnemang ? (på Mina sidor)
Brattis (före 2004 Linewizard) = Sven-Ove Brattström

2017-11-03, 20:22
Svar #2

Utloggad Edgar Mörk

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2017-11-04, 16:02
    • Visa profil
Ja, det står att jag har ett aktivt abonnemang men sen är det stopp, upplysning att jag är inloggad på ett demo program????

2017-11-03, 20:46
Svar #3

Utloggad Sven-Ove Brattström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3276
  • Senast inloggad: 2024-02-09, 14:25
  • Bilden är gammal, mera rynkor nu :)
    • Visa profil
Abonnemanget måste som du vet aktiveras, men det måste du då ha gjort. Har du testat att använda AD:s programvara "adclient2.exe" för att se om det fungerar då.

Jag använder mest AD-Clienten eller AD-Appen
  ArkivDigital 2.0 - webbversion

Annars, i Chrome : https://app.arkivdigital.se/production/index.html?page=menu/index

Blev lite konstig färg + underscore, gick inte att ändra !!!  :)
   
Brattis (före 2004 Linewizard) = Sven-Ove Brattström

2017-11-04, 10:21
Svar #4

Utloggad Edgar Mörk

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2017-11-04, 16:02
    • Visa profil
Hur jag än bär mig åt så är jag demoanvändare i Google hrome

2017-11-04, 11:02
Svar #5

Utloggad Sven-Ove Brattström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3276
  • Senast inloggad: 2024-02-09, 14:25
  • Bilden är gammal, mera rynkor nu :)
    • Visa profil
Prova att logga in med EDGE, klicka sedan på programvara "webbversion", sedan "starta programmet.
Kommer du in då ?
Brattis (före 2004 Linewizard) = Sven-Ove Brattström

2017-11-04, 14:56
Svar #6

Utloggad Edgar Mörk

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2017-11-04, 16:02
    • Visa profil
Ja där fungerar det (i Microsoft edge) men inte i google chrome, ???? tycke mig få lite större bildyta i chrome annars kanske det kvittar vilket jag använder, AD rekommenderar ju CHROME.

2017-11-04, 15:39
Svar #7

Utloggad Sven-Ove Brattström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3276
  • Senast inloggad: 2024-02-09, 14:25
  • Bilden är gammal, mera rynkor nu :)
    • Visa profil
Det kan vara så att chrome laddar sidan från cachen. Jag kör windows och använder ett gratisprogram som heter CCleaner för att ta bort det som sparats i webbläsarens cache och kakorna varje gång jag varit ute på nätet.

Det går att rensa cachen i chrome genom att klicka på "anpassa och kontrollera Google Chrome", det är tre lodräta punkter till höger om adressfältet.
Klicka sedan på "Historik", en meny öppnas, klicka på "Historik" i den menyn.
En historiksida öppnas.
Du måste då bocka i rutan för varje rad du vill rensa bort.
Klicka sedan på "rensa webbinformation".
En ruta öppnas.
Klicka på "Rensa Webbinformation" i denna ruta.
Stäng Chrome.

Förhoppningsvis kan du sedan genom att logga in på nytt med Chrome vara på banan igen  :)
Brattis (före 2004 Linewizard) = Sven-Ove Brattström

2017-11-04, 16:02
Svar #8

Utloggad Edgar Mörk

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2017-11-04, 16:02
    • Visa profil
Det fungerar MÅNGA TACK för hjälpen!!!!!!!

2017-11-04, 16:35
Svar #9

Utloggad Sven-Ove Brattström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3276
  • Senast inloggad: 2024-02-09, 14:25
  • Bilden är gammal, mera rynkor nu :)
    • Visa profil
Brattis (före 2004 Linewizard) = Sven-Ove Brattström

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna