ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Landsting och sjukvård  (läst 570 gånger)

2007-06-13, 01:07
läst 570 gånger

Towa Lidman

Hej !
 
Hittade denna rad i en galmmal läkarjournal.
vårdad i boden ett flertal gånger för buk-observation. Detta skall ha inträffat under 1940 till 1960-talet.
 
Men vad jag vet så finns det INGET sjukhus i Boden !!
Så VAR kan detta ha inträffat, och var kan jag iså fall hitta mer gällande detta ??
 
Personen i fråga är avliden och jag tror inte att det blir några problem med att få fram fler journaler.
Frågan är bara var kan de finnas idag ???
 
Kan ni hjälpa mig - SNÄLLA !!!????
 
Kram
Towa

2007-06-13, 11:35
Svar #1

Utloggad Östen Ek

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 615
  • Senast inloggad: 2016-11-18, 10:31
    • Visa profil
Hej  
 
Garnisonssjukhuset i Boden invigdes 1911 och 1957 övertog landstinget över helt och centrallasarettet fanns kvar i Boden till år 2000 då verksamheten flyttade till Sunderbysjukhuset. Sunderbysjukhuset borde ha de journaler du vill ha.
 
mvh Östen

2007-06-13, 11:48
Svar #2

Utloggad Anita Hjelm

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 551
  • Senast inloggad: 2018-10-25, 12:50
    • Visa profil
Hej Towa!
Det finns inget sjukhus i Boden nu. Det är nedlagt och deras verksamhet har flyttats till SUNDERBY SJUKHUS, men jag är  säker på att det fanns under den tidsperiod du anger.
Det hette om jag inte minns fel, GARNISONSSJUKHUSET.
Uppgifter finns ev på Landstingsarkivet i Luleå.
 
MVH
Anita Hjelm

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna