ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Släktskap mellan Per Dahlman o h h Maria Isaksdotter och Catharina Dahlman, Ekeflod, Virserum  (läst 839 gånger)

2017-10-18, 17:07
läst 839 gånger

Utloggad Sam Blixt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6336
  • Senast inloggad: 2019-04-23, 20:37
    • Visa profil
    • samblixt.se
Känner någon till om det finns Släktskap mellan Per Dahlman o h h Maria Isaksdotter och Catharina Dahlman, född 1712 i Ekeflod, Virserum, dotter till rusthållaren Håkan Isaksson Dahlman.

2017-10-22, 20:45
Svar #1

Utloggad Sam Blixt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6336
  • Senast inloggad: 2019-04-23, 20:37
    • Visa profil
    • samblixt.se
Jag är nästan säker på att de var släkt, jag har själv Maria Isacsdotter som anmoder och min bortgångna hustru Solweig har Marias bror Håkan som anfader, under förutsättning att jag har tolkat uppgifterna i DISbyt korrekt.
Redan på 1970-talet, då hon levde sade jag till henne att vi troligen var släkt, men på mycket långt håll.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna