ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Familjekalender - 1945  (läst 631 gånger)

2007-12-25, 10:37
läst 631 gånger

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Hej!
 
Jag har skaffat boken Svensk familjekalender - Övre Norrland, 1945. Den visar familjer ofta med familjefoto från landskapen Norrbotten, Lappland och Västerbotten. Eftersom den är tryckt 1945, så bör det väl vara familjesituationen för 1944. Man söker på boendeorten.
 
Är det någon som vill att jag ska söka på någon familj/familjer, så hör av er via mail.
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2008-08-13, 13:58
Svar #1

Utloggad Kerstin Wikholm

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 188
  • Senast inloggad: 2013-05-05, 11:05
    • Visa profil
Hej!
Jag har fixat ett register till ovan nämnda bok där man kan söka både på efternamn och födelseort. Det finns många inflyttade i övre Norrland från övriga delar av landet samt även från Norge Finland, Tyskland osv.
Svarar gärna på mejl med frågor om personer i boken.
Mvh
Kerstin

2008-08-13, 15:07
Svar #2

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Kerstin!
 
Lyckost!
 
Det är, annars en fantastisk bok om man får in en fullträff, för där kan man verkligen ibland få uppgifter om släkten bakåt också.
 
Jag hade faktiskt själv tänkt försöka mig på att göra något slags sökregister, men insåg min begränsning!
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2008-08-13, 17:52
Svar #3

Utloggad Göran Stenberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3170
  • Senast inloggad: 2021-09-03, 16:24
    • Visa profil
Tack Kerstin för detta besked! Hoppas att många inser värdet i erbjudandet!

2008-08-14, 13:48
Svar #4

Utloggad Kerstin Wikholm

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 188
  • Senast inloggad: 2013-05-05, 11:05
    • Visa profil
Hej
Jag gillar att sitta vid datorn och det var bara roligt att göra registret.
Man ska vara medveten om när boken är tryck och att registret gäller personer bosatta på orten året före utgivningen. För vissa finns föräldrarna angivna med födelseår och plats. Föräldrarna finns inte med i registret. För att få dessa uppgifter måste man gå in på resp. sida i boken.  
Mvh
Kerstin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna