Hej, jag efterlyser ett klassfoto som ska vara taget någon gång mellan åren 1935-37 från Rossbol Lockne. Min pappa Gunnar Paulsson började första klass i föreningshuset i Rossbol 1935. Han bodde tillsammans med sin mamma Ebba Jonsson under ca 2 år i ett hus mitt emot järnvägsstationen som är rivet nu. Han flyttade 1937 till Sölvbacken Oviken när hans mamma gifte sig med Anselm Olofsson. Min pappa vet att det ska finnas ett klassfoto eftersom han för många år sedan träffade en gammal skolkamrat från den tiden som berättade att de hade detta fotografi. I samma klass gick bland andra en Barbro Lindström vars pappa enligt vad jag hört var socialdmokratisk riksdagsman. Lärarinnan hette Sigrid Henriksson född Pettersson. Hon dog 42 år gammal i akut lunginflammation under tiden Pappa gick i skolan i Rossbol. Han minns att skolbarnen skulle gå och ta adjö när hon stod lik i en bod hemma hos sig i Rossbol. Jag har sett bilden i Jamtlis bildarkiv av föreningshuset men bilden är enligt uppgift från Jamtli tagen 1909 så det kan inte vara den bilden.