ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Båt från Karlskrona eller Karlshamn 1853 eller 1854, Nilsson/Elmstedt  (läst 669 gånger)

2017-09-18, 23:36
läst 669 gånger

Utloggad Marie Lilja

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 8
  • Senast inloggad: 2022-12-02, 22:36
    • Visa profil
Hej!


Vet någon om man kan få tag på passagerarlistor till segelskeppen Amalia Maria (avr. 22 okt 1853), Cambria (avr. 14 sep 1854) , Magda (avr. 30 sep 1854) eller Blohm (avr. 9 oct 1854). Avresedatumen har jag hittat  med hjälp av  http://www.jamestownswedes.org/p/ships-list.html[/size].[/font]
[/font]
[/size]Jag söker Johannes Nilsson, f.1829 i Krusamåla Östregård/Yxnanäs/Älmeboda och som flyttade 17 okt 1852 till Karlskrona. Där tappar jag bort honom. 12 okt 1855, vid faderns bouppteckning, nämns att han är avflyttad till USA och har tagit namnet Elmstedt.
[/size]
[/size]Mvh,
[/size]Marie Lilja

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna