ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kan någon tyda för mig  (läst 763 gånger)

2017-09-15, 11:19
läst 763 gånger

Utloggad Mikael Ekström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 24
  • Senast inloggad: 2017-09-18, 09:06
    • Visa profil
Sitter i By (Säffle)BI:3 1887-1894 bild 12.
Följer pigan Emma Andersdotter raden med nr 69, jag får inte ihop vart hon flyttar ville först få det till Skellefteå men efter att letat där uppe så insåg jag ju att så är det inte och i så fall hade många flyttat norrut för det står så på många och ingen kan jag tyda det på, har sökt på orter i Värmland för att försöka hitta något som liknar det men inte då.
Men nu börjar tanten här hemma bli lite orolig för mitt hår hon tror att allt kommer att lossna om jag skall riva mig i huvudet mer, så om ni vill hjälpa tanten att rädda mitt hår, hjälp mig då att tyda detta (bif bild) annars kommer hon att sätta på mig en hjälm säger hon (jag blir nog den första som släktforskar med hjälm) :)

2017-09-15, 11:58
Svar #1

Utloggad Kenneth Larsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1512
  • Senast inloggad: 2024-04-17, 15:53
  • Kenneth Larsson
    • Visa profil
    • Ancestor
Jodå, det står Skellefteå. Ovanför står det Hernösands l (län). Det syns bättre i By AI:28 sidan 253.
Släng inte kammen!

2017-09-15, 12:12
Svar #2

Utloggad Mikael Ekström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 24
  • Senast inloggad: 2017-09-18, 09:06
    • Visa profil
Tack Kenneth!
Du har gjort tanten glad och jag kan forska utan hjälm, men var inte det lite fel håll att flytta på den tiden. :)
Micke

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna