ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Inbjudan från MyHeritage  (läst 1246 gånger)

2017-08-27, 21:08
läst 1246 gånger

Utloggad Gunilla Brolund

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 745
  • Senast inloggad: 2024-04-04, 12:02
    • Visa profil
Hej,

Min kompis har fått en inbjudan från sin nästkusin att ansluta sig till hans släktträd i MyHeritage. Min kompis vände sig till mig för att fråga vad detta innebär och vad jag tycker han ska göra, eftersom jag är en mer erfaren släktforskare. Tyvärr vet jag ytterst lite om MyHeritage, så jag vet inte vad inbjudan innebär. Kommer det att kosta min kompis pengar, och i så fall hur mycket? Finns det något mer för honom att tänka på?

Tacksam för alla goda råd!

Hälsningar,
Gunilla

2017-08-27, 21:57
Svar #1

Utloggad Olle Lundstedt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 202
  • Senast inloggad: 2024-04-01, 17:32
    • Visa profil
    • gultarpgen.se
Dom suger!
Jag blev inbjuden av en vän. Gratis. Redan efter en månad eller två, var jag utestängd. MyHeritage krävde betalt.
Jag har noterat att en tredje vän har avslutat sitt konto. Nu försöker de få mig att ta över hans släktträd.
Vilken rutten affärspolitik de har. Jag fattar inte hur folk kan gå på det. De har ju absolut ingenting att speciellt att komma med. Mer än höga räkningar.

2017-08-28, 20:33
Svar #2

Utloggad Gunilla Brolund

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 745
  • Senast inloggad: 2024-04-04, 12:02
    • Visa profil
Hej Olle!
Tack för ditt svar- jag har vidarebefordrat till min kompis.
Hälsningar, Gunilla

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna