ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vilket sätt kan man leta på folk som är födda på 1500-1600-talet  (läst 4486 gånger)

2017-07-11, 17:28
läst 4486 gånger

Utloggad Sandra Lembke

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 208
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 23:03
    • Visa profil
Hej!
Var kan man leta när dom är födda på 1500-1600-talet. Letar efter Klockaren Lorentz Reslow från Vallby vill veta när han är född men jag tror att han dog 1738 i Vallby och var gift med Annika Langelia.
Och hans pappa hete Åke Nilsson Reslow var kyrkeherde i Vallby men född i Reslöv var gift med Anna Katrina Witting.
Och han pappa hete Nils (Niels Hansen?) Hansson född tror 1625 i Reslöv. Dog i Reslöv 1674 och han var kyrkoherde och gift med Kristina Larsdotter. Och hans pappa Hans Aagesen som jag tror var riksdagsman 1668 och borgmästare 1621 i Malmö. Var gift med Malena Strangesson.
Var kan man hitta mer information?
Kan någon hjälpa mig?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna