ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Djurby, Torsruna  (läst 913 gånger)

2017-05-23, 20:40
läst 913 gånger

Utloggad Tommy Hagstrom

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2018-03-19, 15:15
    • Visa profil
Hej alla.

Har fått ärva min farmors gamla släktforskning,  och är väldigt nyfiken  på den. Kan dock inget om släktforskning, googla lite på djurby och hamnade här. Det visar sig i farmors forskning att från 1681 och Eric Persson  fram till Anders ersson 1821-1904 var "min släkt" storbönder " på den.  Som min farmor skriver, 4 generationer storbönder. Är nyfiken på lite mera om denna gård och dess invånare.  Finns det någonstans att läsa om det?  som sagt kan inget om detta med släktforskning, men   är väldigt nyfiken av mig. 

2018-03-19, 14:16
Svar #1

Utloggad Fredrik Eriksson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 63
  • Senast inloggad: 2019-01-06, 08:47
    • Visa profil
    • Min släkt
Har bott ett stenkast därifrån och är bekant med ägarna. Kan säga att gården så länge jag levt (40 år) alltid varit pedant skött.

2018-03-19, 15:15
Svar #2

Utloggad Tommy Hagstrom

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2018-03-19, 15:15
    • Visa profil
Har bott ett stenkast därifrån och är bekant med ägarna. Kan säga att gården så länge jag levt (40 år) alltid varit pedant skött.

Vad kul, finns det några gamla byggnader kvar från den tiden  då  förfäder ägde gården? Hade varit jättekul att få besöka den någon gång. 

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna