ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hjälp, hur gör man???  (läst 818 gånger)

2017-05-02, 07:55
läst 818 gånger

Utloggad Monica Fogelqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 726
  • Senast inloggad: 2023-10-19, 12:04
    • Visa profil
    • Ourswedishroots
Har under en längre tid försökt övertyga biblioteket i Borås att på distans få låna deras rullfilmer av Väne härad för ett antal år, men fick idag definitivt negativt besked. Eftersom domböckerna inte finns på vare sig SVAR eller AD kommer jag inte åt att läsa dem, och sitter således fast i min forskning! Jag behöver hitta bevis på att det jag kommit fram till så här långt stämmer, och domböckerna är min enda chans!
Finns det någon där ute som vet var jag kan få tag på rullfilmer av detta från annat ställe? Åren det handlar om är mellan 1730 till 1800.
Så frustrerande!!!

2017-05-02, 13:51
Svar #1

Utloggad Monica Fogelqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 726
  • Senast inloggad: 2023-10-19, 12:04
    • Visa profil
    • Ourswedishroots
Lite desperat omformulerar jag min fråga: finns det någon här inne som har gått igenom domböckerna lite mer systematiskt för Väne härad för tiden 1730-1800? Känner ni någon som gjort det? Jag sitter fast i min forskning så länge jag inte får bevisat den teori jag har, och enda stället att hitta lösningen är att trilla över något i domböckerna!
Tack på förhand för kloka råd och eventuell hjälp!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna