ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Drammen i Norge  (läst 833 gånger)

2017-04-28, 22:11
läst 833 gånger

Utloggad Elsie-Marie Nordh

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 21
  • Senast inloggad: 2023-07-19, 00:02
    • Visa profil
Hej

Min Morfar Johan Kristiansson föddes i Svanskog, Döpt i Sillerud  (Sillerud C1:15 bild 206)
Föräldrar Christian Hansen, sjöman.                                             
              född 1858 i Drammen,       
                 (Arkiv digital Norge, Folketelling 1875 for 0602bP  Strömsö prestegjeld i Drammen Kjöpstad.  . ID: 52111)
                                       och hans fästequinna.       Ej gifta  med varandra.                                                                                             Gustafva Jonasdotter                           
         född 1851 03 31 i Svanskog, (Svanskog C1:6 sid 255) 
                                      S:a Skarbol
                                      Boende i Drammen ???


Söker uppgifter om Christian Hansen (eller Kristian) född 1858 (ev. 16 sept) i Drammen, Han var sjöman.

2017-04-28, 23:42
Svar #1

Utloggad Elsie-Marie Nordh

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 21
  • Senast inloggad: 2023-07-19, 00:02
    • Visa profil
Hej igen
Jag ber om ursäkt för meddelandet jag skrev, råkade trycka på "posta" innan jag var klar.
Hoppas ni kan läsa det ändå!

Med vänlig hälsning Elsie-Marie

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna