ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lars Olsson og Börta (Engebritzdotter) Olsson, Lane Ryr, Sörbo  (läst 1013 gånger)

2017-04-24, 22:07
läst 1013 gånger

Utloggad Tommy Due-Løvaas

• Anbytare *
  • Antal inlägg: 8
  • Senast inloggad: 2018-02-19, 14:53
    • Visa profil
Hei!

Jeg leter etter mer informasjon om min slekt i Sverige.
Konkret leter jeg etter informasjon om foreldre til Lars Olsson og hans kone/hustru Börta (Engebritzdotter) Olsson.

De får en datter i 1755 som heter Anna. Hun skal være født i Lane Ryr (Sörbo).

Mvh

Tommy Due-Løvaas

2018-02-16, 19:17
Svar #1

Utloggad Mikael Nordblom

• Anbytare ***
  • Antal inlägg: 195
  • Senast inloggad: 2024-02-23, 14:22
    • Visa profil
Hej Tommy!

Såg detta först nu. Letade själv efter en syster till Börta, Elin Engebritsdotter, gift med Jon Persson, boende på Holmen i Lane-Ryr, men familjen försvinner plötsligt från Holmen någon gång efter 1772, men jag vet inte vart. Kanske någon på detta forum kan svara på det. Vore väldigt trevligt att få ett tips.

Föräldrar till Börta måste vara Engebrit Olsson (död 12/2 1759) och Börta Andersdotter (död 13/8 1774) som bor just på Sörbo i Lane-Ryr. De har 10 barn på Sörbo. Men det var ju rätt länge sedan du ställde din fråga, så du har kanske redan funnit svaret...

2018-02-19, 14:53
Svar #2

Utloggad Tommy Due-Løvaas

• Anbytare *
  • Antal inlägg: 8
  • Senast inloggad: 2018-02-19, 14:53
    • Visa profil
Hei Mikael!

Takk for informasjon og opplysninger!
Nei, jeg hadde ikke fått denne informasjonen tidligere så det var veldig nyttig.
Da legger jeg også inn Børtas søster, Elin og hennes mann Jon Persson i mitt slektstre.

Mvh

Tommy

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Annonser

Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna