ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sunvis Olsson 1735  (läst 862 gånger)

2017-04-07, 20:08
läst 862 gånger

Utloggad Siv Lövgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 347
  • Senast inloggad: 2023-02-17, 22:35
    • Visa profil
Är ute på okända vatten eller rättare sagt byar och folk .... Jämtland är inte mina trakter så jag behöver hjälp.
Min halvbror är från Norderö och bakåt i hans släkt har jag så småningom hamnat på Adolph Fredric Sjöstedt o hh Stina Olsdotter och hennes föräldrar Olof Gärdberg och Anna Sundvisdotter. Där går jag sedan bet. Är hennes föräldrar möjligen Sunvis Olsson och hh Anna Jönsdotter?? Lyckas inte med att hitta dom i hfl för Oviken.
Och Olof Gärdbergs föräldrar??
De verkar ju ha varit bosatta i Wästnår men jag har kanske missat att de är inflyttade från någon annanstans. Sundvi är ett namn jag aldrig stött på tidigare. Norskt påbrå??


//Siv

2017-04-07, 22:09
Svar #1

Utloggad Karl Göran Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2704
  • Senast inloggad: 2024-03-17, 08:07
    • Visa profil
Oviken har tidvis bra nekrologer. I Olof Gärdberg (Gerdberg)s dödsnotis framgår såväl födelseort som föräldrar (Oviken C:4/898-897). Änkan uppges född i Hackås (Oviken C:4/690).

2017-04-07, 22:40
Svar #2

Utloggad Siv Lövgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 347
  • Senast inloggad: 2023-02-17, 22:35
    • Visa profil
Tack! Vilken fantastisk levnadsbeskrivning! Jag har inte hittat dessa sidor. Står ju inte annat än födelse- o dopbok i förteckningen. Ett fynd!
Siv

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna