ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vad heter föräldrarna?  (läst 739 gånger)

2017-03-23, 13:40
läst 739 gånger

Utloggad Ewa Karlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 89
  • Senast inloggad: 2024-03-19, 11:43
    • Visa profil

Har jag inte någon släkttråd till Norge?


Så vad heter föräldrarna till barnet Lisbeth i Rydaholms socken. Rydaholm C:3 (1726-1766) sid 547 (Arkiv digital). Det står ganska långt ner på sidan i C:3 boken. Enligt bokens egen paginering så är det sidan 546 en vänstersida.
Jag har funnit via FamilySeach att denna Lisbeths föräldrar skall heta Joen Jacobson och Maridt Jensdatter Maehlen. Jag kan i C:3 boken urskilja att modern möjligen heter Mertia, vad fadern heter uppfattar jag inte!
Enligt mina Norska kunskaper skall denna Lisbeth vara född i Norge 4 juni 1751 utav ovan nämnda föräldrar. Men här föds en Lisbeth i Rydaholm Hjortsiö 1757. Den sist nämnda Lisbeth g. med en Jöns Persson från Rydaholm.
Jag hjärtinnerligt tacksam för hjälp i denna fråga, om jag har gjort fel så faller hela Norgesläkten och det vore tråkigt.

2017-03-23, 19:56
Svar #1

Utloggad Eva Dalin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 15283
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 16:50
    • Visa profil
Föräldrarna är Per Jonsson och Mertha  Persdotter på Kyrkoryd.
Lisbet föddes 17 september 1751.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna