ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Agda Svensdotter och Truls Lundberg försvinner  (läst 685 gånger)

2017-03-02, 10:43
läst 685 gånger

Utloggad Ingela Lindgren Andersson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 46
  • Senast inloggad: 2021-10-25, 07:42
    • Visa profil
Hej!
Jag har fått ihop Agda Svensdotters liv (1767-1818) i två ändar. Hon gifter sig i Gärdslöv 1786 och hon och Truls Lundberg (1765-1818) får sonen Anders (1787). De bor i möllan i Gärdslöv. 1788 finns en annan möllare i Gärdslövs mölla. 1792 blir Truls soldat och bor på Philstorp (Delperöd route Rörum socken). Mellan 1788 och 1792 vet jag inte var familjen finns. 1798 får de sitt andra barn, 1802 sitt tredje och 1805 sitt fjärde. Jag har ett glapp på barnafödslar på 11 år och jag tror inte att paret bodde tillsammans, för då skulle det ha generat barn. Jag har letat i Rörum socken, men inte hittat mer än barnet år 1798. Jag hittar honom i mantalslängderna mellan 1792 och 1801 (då han tar avsked från det militäraroch flyttar till Möllehult i Fågeltofta församling och de får sitt tredje barn). Hur ska jag tänka för att hitta glappen i hennes historia? Vid bouppteckningen från de båda år 1818,  finns enbart de barn som jag känner till redovisade. Vänliga hälsningar Ingela

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna