ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Heublein Degeberga  (läst 875 gånger)

2017-02-15, 17:21
läst 875 gånger

Utloggad Ingrid Löfqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 726
  • Senast inloggad: 2022-04-06, 18:16
    • Visa profil
Hej
Ja nu är jag på gång igen med familjen Heublein. Har gärds Häradsrätts bouppteckning AIIa:10  1757-1759 sid 32. Av undertecknade upp på begäran enligt lag 9 kap 1§ ---- bouppteckning upprättad över qvarlåtenskapen efter ----Länsman Bartholomeus Heubleins hustru Dorothea Hummel till -----------------Magdalen Heublein,  Ryttaren Per---- Anna Maria Heublein----- gammal Johanna Fredrica Heublein ------ Petronella på -----gammal som följer. Jag blir inte klok på  barnens ålder. Magdalena är född 1736 och Johanna Fredrica är född 1740.
Johanna Fredrica gifter sig med Pähr Ericson, Jag har letat efter denne Pähr men inte fått fram något vettigt. Johanna Fredrica Heublein kom ju från en så att säga bättre familj, kan hon ha gift sig med en helt vanlig person i Degeberga?
Tacksam för hjälp.
MVH
Ingrid Löfqvist

2017-02-15, 17:34
Svar #1

Utloggad Eva Dalin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 15311
  • Senast inloggad: 2024-04-17, 17:06
    • Visa profil
Av undertecknade upp på begäran enligt lag 9 kap 1§  Ärfda B(alken) bouppteckning upprättad över qvarlåtenskapen efter  Krono Länsman Bartholomeus Heubleins hustru Dorothea Hummel till  rättelse emällan honom och dess fyra stycken omyndiga flickebarn, Neml. Magdalena Heublein,  Nijtton åhr gammal,   Anna Maria, Sikston åhr gammal,  Johanna Fredrica. Fembton åhr gammal  och Petronella på Nijonde åhret gammal, hwarefter tillgick  som följer:

2017-02-15, 18:29
Svar #2

Utloggad Ingrid Löfqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 726
  • Senast inloggad: 2022-04-06, 18:16
    • Visa profil
Hej Eva
Tack för din hjälp, jag lär mig mer o mer att läsa, men denna gång gick jag bet på att det var åldern där stod.
MVH
Ingrid Löfqvist

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna