ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Brobergen von, Anna - föräldrar?  (läst 986 gånger)

2017-02-11, 15:40
läst 986 gånger

Utloggad Thomas Axevik

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 12
  • Senast inloggad: 2017-03-27, 10:56
    • Visa profil
Hej!
Jag söker information om min ff ff mm mm mf mor, Anna von Brobergen. Vem var hennes föräldrar?
Jag vet att hon var gift med Dionysius Fisher, Fältskär och livläkare vid Drottning Kristinas hov.
Mina funderingar är om hennes far var Henrik von Brobergen. Anna ska i så fall vara född i hans första äktenskap med Anna Kröger som dör 1629.
Enligt obekräftade källor är Anna född i Norrköping 1627. En annan obekräftad uppgift är att Anna är nr 9 av Henrik von Brobergen d.y. 26 (!) barn..., nåja - undrar om det kan vara så?

2017-02-12, 01:40
Svar #1

Utloggad Thomas Axevik

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 12
  • Senast inloggad: 2017-03-27, 10:56
    • Visa profil
Ok....
Blir lite konfunderad. Iofs så ska man ju aldrig lita på uppgifter som ligger på nätet som inte har några källhänvisningar, men... Här är ett ex. på vad jag har hittat.
https://www.myheritage.se/research/collection-1/myheritage-slakttrad?s=381939501&itemId=358546521-1-518626&action=showRecord&recordTitle=Anna+Fischer+%28born+von+Brobergen%29

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna