ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Truls Nilsson Slätten DNA  (läst 1002 gånger)

2017-02-04, 18:48
läst 1002 gånger

Utloggad Tony Olsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 194
  • Senast inloggad: 2024-02-20, 20:56
    • Visa profil

Hej !
Jag önskar komma i kontakt med någon som är släkt med Truls Nilsson i Slätten på sitt raka fäderne, dvs farfars farsfars far.....
Truls Nilsson bodde i Slätten ungefär mellan 1661 till 1683.
Truls Nilssons söner bör ha varit : (sönerna bodde även i andra byar, men nämner bara de mest förekomna här)


Nils Trulsson-Hall i Slätten, död 1688
Erik Trulsson i Karstorp
Bengt Trulsson i Slätten
Sone Trulsson i Slätten samt Holje
Hans Trulsson d ca 1691 Röan
Jöns Trulsson f ca 1642 Slätten


Jag själv är släkt på det raka fädernet med Truls Nilssons bror, Nils Nilsson i Brännarebygden. Jag håller på med en DNA utredning av denna släkt tillsammans med en dansk släktforskare som också har sina gener från denna släkt.
Vi vill gärna komma i kontakt med någon som är villig att ta ett DNA-test (kindskrap med ett tops) och som tror sig ha sitt raka fäderne till Truls Nilsson i Slätten.


Ps: Jag vet att denna post kanske skulle ligga i underavdelningen Y-DNA, men denna är riktad till en specifik socken och är anledningen till att jag lägger den här.
Hälsningar
Tony Olsson
tonyolsson2@gmail.com



Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna