ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nu är jag på jakt efter Anders Nilsson Gyllenberg och hans hustru Ragnilla Nilsdotter igen  (läst 411 gånger)

2017-02-03, 16:08
läst 411 gånger

Utloggad Ewa Karlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 90
  • Senast inloggad: 2024-04-14, 15:59
    • Visa profil
 :)  Som sagt, nu har jag försökt att få ordning på dessa makars, varsina föräldrar, deras vigsel och deras boende. Familjen ligger liksom och "skaver" och jag letar och letar men nu måste jag be om hjälp!
Det sägs att, vilket också bekräftats via pappersforskning att Anders N Gyllenberg skall vara min mm fm mm mf f.
Jag har en uppgift om en son Nils f, 1703 till honom, som borde ha hetat Andersson, men bytte tillsammans med sin bror till ett taget namn Ekström. Det är sonen Nils som är gift in i mitt träd med Stina Larsdotter Lekenberg. Hon är så vitt jag vet idag sista anan på morssidan.
Jag vågar inte påstå att Ragnilla och Anders N Gyllenberg är släkt med mig förrän jag ser det svart på vitt, eller på annat sätt får uppgiften till mig.


Är Gyllenberg ett soldat namn? Anders N Gyllenberg var dragon.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna