ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Författare Ämne: Personrelaterat  (läst 837 gånger)

2017-01-31, 11:25
läst 837 gånger

Utloggad Bertil Johansson

• Anbytare **
  • Antal inlägg: 86
  • Senast inloggad: 2020-04-17, 08:16
    • Visa profil
Hej !

Är det någon som vet när och var det gifta paret Paul Kullberg och Anna Gundtell föddes ?

Paul och Anna hade sonen Eric Kullberg född i februari 1723 , var någonstans är okänt.

Eric Kullberg var Rustmästare och sedermera Sergeant på Kåkinds Kompani Skaraborgs regemente.
Eric avled den 17 april 1786 i Kvarnbäcken i Sunnersberg socken Skaraborgs län.

Vänligen
Bertil Johansson

2020-03-16, 09:15
Svar #1

Utloggad Leif Kullberg

• Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2020-03-17, 21:59
    • Visa profil
Hej Bertil.
Det är ju ett tag sedan du skrev din fråga men jag ser inte att du har fått något svar. För den händelse att du inte har fått svar eller hittat vidare på egen hand; Erik föddes i Österplana. Han hade två äldre syskon Augusta och Maria, födda 1716 resp 1718.  Fadern som nog egentligen hette Påvel Olofsson Kullberg, var inspektor på Hönsäter. Var han och hans hustru Anna Guntelia Gundzell föddes vet jag däremot tyvärr inte. Erik kan möjligen ha ytterligare syskon. Det "spökar" nämligen ytterligare en Paul Kullberg i Österplana. I den tidigaste födelselängden förekommer familjen Kullberg på många ställen som dopvittnen. Där dyker en Paul Kullberg upp och det är efter 1743 då Påvel dog men innan 1777 då Eriks son Paul föddes. Även en Britta Catharina Kullberg och en Hans Kullberg finns nämnda. De tre sistnämnda har jag ingen kunskap om. Är det någon som har kunskap om dessa tar jag tacksamt emot den. 

Hälsningar
L Kullberg

Annonser

Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna