ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bratteborg och Barnarp  (läst 878 gånger)

2017-01-23, 21:46
läst 878 gånger

Utloggad Josephine Karlfelt

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 9
  • Senast inloggad: 2017-12-21, 01:05
    • Visa profil
Hej

jag skulle vilja ha hjälp med att identifiera dessa torp och hus.

Den första bilden kan vara från byn Bratteborg men jag vet inte säkert. Hoppas någon känner igen det. Jag är intresserad av vart det ligger/låg.

Nästa två bilder är troligtvis från Barnarp. Mina trevliga här skojfriska släktingar familjen Wid, på bilden har enligt Barnarp BI:3 (1932-1975) 1952 in till Barnarp 3:1, Stora Spånhult sid 573 i husförhörslängden. Tänkte höra om dessa bilder är tagna där och om Barnarp 3:1, Stora Spånhult eller där de är , finns kvar eller var man hittar platsen på karta.

Det finns ännu en inflytt till Barnarp två år senare, antagligen inte till samma ställe och med ålder på människor på foton jag har så verkar det fjärde fotot kunna vara i Barnarp men jag vet inte säkert. Vet någon mer om huset på bilden?

Tack så mycket.

vänliga hälsningar
Josephine

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna